Филипу Дуганџићу (матурирао 1994) је крајем 2021. године дијагностикован злоћудни тумор панкреаса (Ц25.2 Неопласма малигнум панцреатис). Како би Филип наставио са хемотерапијама које држе болест под контролом неопходна му је помоћ свих хуманих људи у виду донација.
Друштвене науке
Стручно веће je током актуелне школске године имало више радних састанака на којима су осмишљавани заједнички пројекти, координиране активности, усмераван и евалуиран стручни рад. Настављени су послови на уређењу кабинета „Аристотел“ и „Херодот“, унапређењу наставног процеса кроз увођење мултимедијалних презентација предвиђеног градива, креирању заједничких наставних пројеката, одабиру инспиративне лектире и кратких филмова. Није се заостало ни у процесу сталног стручног усавршавања наставника, ажурирања планова, одабира уџбеника, изради наставничких портфолиа. Можемо казати да су програмски циљеви остварени, теме обрађене, часови реализовани. Тиме су испуњене сврхе и потврђена очекивања у погледу наше талентоване деце.
ДИЈАЛОШКА КУЛТУРА И КРИТИЧКО МИШЉЕЊЕ
На часовима смо изграђивали дијалошку културу али и развијали грађанску свест и друштвену одговорност. Могућност избора лектире, презентовање семинарских радова, проблемски приступ темама, атмосфера размене дала је протеклој години посебан квалитет. Настојање је било да ученици упознају најважније научне и филозофске школе, различите моделe знања, парадигме културе, да сагледају особености појединих погледа на свет. Имајући у виду развојне перспективе науке, ишли смо за тим да подстакнемо и оснажимо критичке потенцијале мишљења. Бити поштен према себи, аргументовано мислити, ићи за истином, а не идеологијом. Да нас учење прожме и промени, да будемо бољи и боље образовани, духовно изнијансирани и терминолошки обогаћени - били су наши овогодишњи задаци. У ред највиших наставних императива уврстили смо и настојање да отворимо један заједнички стваралачких простор, учествујући у свим релевантним културним збивањима у школи. Сарађујући са ауторима и протагонистима значајних манифестација превладавали смо предметну испарцелисаност и стерилиност конвенционалног модела усвајања знања.
ИНТЕРДИСЦИПЛИНАРНИ ПРИСТУП
Такође је негован интердисциплинарни приступ, како би се тематски изазови сагледавали вишеструко. Желели смо показати да се различита искуства прожимају и да имају повратни однос на све нас, ученике и професоре. Професорка психологије била је коментор и члан комисије за одбрану матурских радова који мултидисциплинарно обрађују теме из биологије и психологије; „Биолошке основе поремећаја расположења“, „Биполарни поремећај“, „Болести зависности“ и „Отклањање пристрасности уверења“. Историјско-психолошка секција и ове је школске године окупила заинтересоване гимназијалце. Обрађивали су садржаје у оквиру неколико целина; -Актуелна светска криза – узроци, последице, перспективе - Злоупотреба научних и техничких открића кроз историју - Нове технологије, масовна контрола и питање приватности Креативна сарадња професорки мр Мирјане Репац и мр Анђелке Миладиновић, добила је отелотворење у новогодишњим програмима у МГ (пакетићи, маскенбал). Драматизација романа Ентони Барџиса „Паклена поморанџа“, такође, суштински је одсликала превентивне напоре у раду са ученицима везане за насиље, наркоманију и делинквенцију, те испитивање њихових алтернатива. Кроз лични напор и стручну сарадњу колегиница, те малу помоћ у реквизитама пријатеља из „Атељеа 212“, ученици су одиграли врло посећену представу. Размена идеја и одговарајућа подела послова, професора филозофије и социологије са једне, те професорки књижевности, са друге стране, у менторском раду са нашим ораторима дала је одличне образовне и такмичарске резултате. Успешна организација такмичења у реторици и школских приредби само је потврдила вредност таквог стила рада.
ТАКМИЧАРСКИ ДУХ
Међусобном сарадњом професори су афирмисали такмичарски дух ученика. Одмеравање постигнућа у историјским знањима (др Александар Главник - Добривоје Мишић) поново је у сам резултатски врх избацило ученике МГ. Унедељу 07.05. 2017. године одржано је Државно такмичење у Првој крагујевачкој гимназији. Учествовало је око 240 такмичара. Наши ђаци су освојили девет првих (II-Гајић Лука, Стевановић Дарко, Ивановић Јелена, Ковачевић Дејан, Ђукић Милан; III-Којић Данило, Лука Јегдић; IV-Поповић Јован, Момчиловић Никола) и једно пето место (I-Александар Марић). Балша Ћеранић (ментор проф. социологије), с друге стране, ученик III-е освојио је трећу награду за естетско-стилске елементе на 20. Такмичењу у беседништву ученика средњих школа у организацији гимназије „Светозар Марковић“ из Новог Сада и Српског филозофског друштва. 18.11. 2016. одржан је и 5. „Беопс“. Жири у саставу, проф. др Зоран Аврамовић, директор Завода за унапређивање образовања и васпитања Београда (председник жирија), Весна Ћоровић Бутрић, одговорни уредник Образовног програма Радио Београда и писац, Ана Марија Симоновић, уредник у Баштини и културној продукцији РТС-а, проф. др Милан Распоповић, физичар и филозоф и Станко Стојиљковић, новинар и публициста, доделило је пригодне нагарде. Овога пута најбоља је била Теодора Лалић из Шесте београдске гимназије. Такође смо гостовали у Смедереву, где се традиционално одржавају беседнички серијали, где су се лепо представили и наши ђаци. У контексту ових дешавања појавио се нови број школског часописа, који је на одговарајући начин презентован.
ГАЛЕРИЈА
Галерија „Кулоар", као специфичан, привлачан и инспиративан, духовни простор основан још 2007. развија најширу сарадњу са културном заједницом. У овој уметничкој ризници МГ организовано је више изложби. Поред сарадње са Високом школом- Академије Српске Православне Цркве за уметности и конзервацију, ангажовани и креативни професор Радивоје Благојевић остварио је двосмерне академске везе са низом институција, часописа, еминентних појединаца образовне и уметничке провинијенције (Просветни преглед, Завод за уџбенике, галерија Уроборос, часопис Рефото). Прославу десетогодишњег јубилеја пратиће пригодна монографија и одговарајући програм, који ћемо у сарадњи са идејним творцем, поменутим професором грађанског васпитања, и управом школе реализовати. У оквиру галеријског програма одржан је 9. „Беокулис“, Београдски Кулоаров израз средњошколаца Србије у ликовном раду и фотографији. Уметнички конкурс на коме су заступљени различити медији, од стрипа, цртежа и фотографија, преко видео радова и анимираних филмова, до слика и објеката, привукао је значајан број аутора из земље и региона.
ПРЕДАВАЊА, ИЗЛЕТИ, ПРЕДСТАВЕ, АКЦИЈЕ
Када су у питању излети, сусрети и дружења, можемо похвалити све „друштвењаке“. Посебно смо се истакли посетивши сајмове, биоскопе, галерије, удружења. Учествовали смо у раду различитих стручних скупова, промоцији културних догађаја и афирмацији хуманитарних акција. Ученици су са школским психологом ове године помогли хуманитарну акцију Црвеног крста Старог града „Један пакетић, много љубави“, у оквиру које су прикупљени слаткиши, грицкалице, књиге и играчке за децу која се налазе на болничком лечењу у Ортопедској болници „Бањица“, Клиници за децу и омладину Института за ментално здравље, као и децу у домовима без родитељског старања. Поменимо и овогодишњи Сајам књига, пројекцију филма „Круг“ (The Circle), снимљеног по истоименом роману Дејва Егерса, откривање спомен обележја Милутину Миланковићу. Поред сарадње са парохијском Црквом., вероучитељ Ђукнић је у друштву директора МГ, са групом талентованих ученика, посетио Патријаршију где су се срели са Његовом Светошћу Патријархом Иринејом. Организовао је и два излета, посетивши манастире Раваницу, Манасију, Копорин, Тумане, те комплекс Голубачког града и Сребрног језера. Угостили смо ученике и професоре гимназије Светозар Марковић из Новог Сада. У оквиру трибинског програма имали смо више занимљивих предавача. Међу њима су се посебно истакли и мотивисали наше ученике академик др Зоран Кнежевић, проф. др Ђуро Шушњић, доц. др Драгана Димитријевић. Удружење“Чика Боца“, одржало је предавање о дечијим правима.
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ
Процес стручног усавршавања је сталан и континуиран процес. Чланови нашег Већа учествују на релевантним семинарима које МГ организује за све наставнике, онима које ми као група сродних предмета иницирамо и ужестручним које као предметни наставници преферирамо. Поменимо најважније:
- Биоетика у учионици, бр. 141/2015, 16 сати
- Mотивисање професора и ученика, бр. 449-691/2014, 8 сати
- Обука за менторе, „Развионица“, бр. 1586/2013-06, 16+16 сати
- Изградња знања и употреба ИКТ у школи 21. века, 245/2012, 16 сати
- Претпоставке успешне наставе, бр.860-100/2012, 8 сати
- Школа ненасиља, бр.860-131/2012,16 сати
- Менаџмент знања, бр.860-785/2012, 7сати
- Примена онлајн вики алата као дидактичких средстава у настави и учењу (8 сати, каталог 478):
- Стратегије коришћења наставних садржаја у развоју читалачке писмености у настави/учењу (24 сата, каталог 451.).
- Сарадња са Центром за педагошко-психолошко и методичко образовање наставника и Катедром за психологију Филозофског факултета у Београд.
ПРИЗНАЊА
Наш школски рад, ваншколске активности и вишеструки ангажман професора је примећен и вреднован кроз одговарајућа признања и жељу просветне и друштвене заједнице да размењујемо идеје и искуства. Поменимо:
- Награда на конкурсу „Ако имаш шта да кажеш-реци“ за мултимедијални пројекат „МгПутоказ“, у организацији Делегације ЕУ у РС
- Награда на конкурсу „Етичка дилема 2016/17“, који организују Достигнућа младих Србије и ManPowerGroup
- Награда и признање професорки грађанског васпитања, кроз прилику да се стручно усавршава у оквиру акредитованог Кембриџ центра за професионални развој (Cambridge Professional Development Qualifications Centre)
- Позиве више школа и универзитетских центара из региона да учествујемо у заједничким пројектима.
Обавештења и најаве
У уторак, 12. децембра 2023. године у 14 часова окупићемо се у кабинету 012 који ће понети име наше драге професорке Наташе Чалуковић. Позивају се сви ученици, запослени, Алмаговци да присуствују овом догађају.